Mar 8, 2009

mata kail

masa: 13 feb 09,petang jummat, sebelum senja..


lokasi : Paya di sekitar Kampung Lebak
hero and heroin : afif, afik and aliabahan2 untuk melaksanakan misi:

kisah ini bila ana berkunjung di rumah amin 13 februari yang lalu. hehe hari yang indah masa tu. tak tersempat update dalam blog, sebab save pics dalam pc kat umah.mengenali hampir seluruh ahli keluarga nya membuat ana terasa dekat dengannya. bukan niat berharap dengan nya, tetapi ketika itu memang bahagia. ana juga tidak boleh sembunyikan rasa kasih itu itu. semua yang lihat ana termasuk ahli keluarga ana tahu sinar gumbira ana. entahla, tapi senyuman itu terukir sendiri.bukan dibuat2 atau dipaksa2.

berikut adalah candid shot besama perintis mata kail:




ana berpeluang belajar memencing dengan afif, afik dan alia. seronok sangat walaupun cuma memncing kat paya.. (sebab bapa saudaranya tak kasi main kat sungai) hehe.. seronok bila da lama tak pengan mata kail.. last pegang masa arwah abah gi memencing dulu kat benteng. hehe. ana gune serkup tu je dapat anak udang.. ok laa tu.. petua memancing ikan bak kate afif, "
"memula pasang umpang, lepas tu baling, lepas tu tunggu dan diam je, nanti ikan lari. yang penting kena sabar.. hehe"

" teruja ana dengar budak kecik megolah tip memancing. sebijik bapa saudara mereka. seimbas kembali teringat bapa saudara berkata " kan senang pilih orang macam pilih ikan di pasar? "dia lebih arif menilai ikan di sungai mahupun di laut. dia selalu mengutarakan persoalan yang sama, ana memang tidak arif bab ikan ni. sebab cubit ikan pun ana tak pandai.arwah abah saja yang cubitkan untuk ana. agak fobia gak laa nak makan ikan tanpa abah sebenarnya. hehe.


dan ini pose manje dari auni. suranya sangat unik dan comel :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...