Jul 8, 2009

lesu

tak semangat sungguh. kesugulan ana di sekolah memusnahkan mood student ana. selsema , demam tetiba memang buat kurang bertenaga hari ni. tapi ana terkedu bila studentku , azuan yang chubby telah mengendong ana. haha terkebil2 aku bila dia kata nak bawak cikgu pergi klinik.. sedihnya. larat pulak gendong aku!

da kembali di rumah, aku kelesuan..penat nya..tido-tido ayam. kat sekolah slumber je tido di kerusi. hihi bangun tido melipat kain yang bergunung. di celah kain sarung,alih2 terpana pada album arwah farham.. em da sampai masa nya untuk aku kembalikan barang berharga itu pada ibunya. cukup la 5 tahun simpan. pesan ibunya aku boleh simpan dan pulangkan bile aku bersedia.esok aku nak pulangkan..insya Allah aku da bersedia lepaskan. hihi kuat gak kan? aku juga dh mampu alihkan keychain ben tu dari ruang kunci pesona. maklum la keychain menemani ku kemana2 sejak 7 bulan lepas, rasa sayang nak alih. dan kini aku sudah lepaskan. aku mampu melepaskan dua-dua.aku tetap senyum dalam lesu.. berat tapi tertampung.

selepas asar, nurul call dan nak ajk melepak bersama, mane lagi kalau bukan tak ke tc.. melihat bintang pada waktu malam dan rasa deruan angin pantai merupakan rutin dan skop persahabatn sengal kami.tapi sorry sahabat.. aku memang tak larat.. nak rehat kat umah je la.. dan paling seronok bile nurul menemani sunyi malamku kat katil je. hehe da lama tak tido ngan nurul. tapi tak cukup kroni bile wani yellek.. dan nurul meluahkan rasa buntunya terhadap cinta.. haha tergelak aku bile dengar pengakuan nurul. dia dalam dilemma. katanya antara iwan cacak dan yus chef.. hihihi kesian pun ada..dan sekufu adalah topik dia.semoga buat pilihan yang terbaik untuk hidupmu. aku kurang arif dan tak pandai bagi nasihat, tapi mampu jadi pendengar yang baik. i also can lend my shoulder as well. aku terus ralit dan aku sibuk melayan mesej dan panggilan ank murid.. hidup kembali ceria dengan kehadiran student2. kesian nurul.. katanya best fren nurl sentiasa bz.. haha :)

lesu ni jua buat aku mengalirkan air mata bila terkenangkan peristiwa di rumah pkcik abu bakar semalam.indah, cukup indah. rinduku terubat. yea2.. teringat skrip drama final ana, bila zikir cinta itu beralun lagi.takdir itu ujian bagi mukmin. tak kurang jua hatiku pilu bila pulangnya ke rumah, ummi lesu.berdebar2 hatiku semasa mghntarnya ke hspital. Tuhan saja yang tahu. Kau memng sentiasa mengujiku.. Kau berikan kegembiraan, Kau ujiku dengan kesabaran.. aku kelesuan.. Tuhan, moga Kau sentiasa ada bersaamaku. cukuplah dan memadailah Engkau, Ya Rahim dalam hidupku.tiada yang lain seumpama Mu.



2 comments:

Pai Syahira Yahya said...

x prsan ben dh x ad rpnya...

Pai Syahira Yahya said...

ada je
sntiasa dekat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...